Gwarancja i reklamacje
Warunki gwarancji
- Okres gwarancji na urządzenia (suszarki, odświeżacze elektroniczne, odkurzacze przemysłowe, dozowniki, akcesoria łazienkowe, kosze, popielnice, lustra, szczotki, wieszaki, poręcze, wózki, mopy, stelaże) wynosi 12 miesięcy od daty zakupu.
- Gwarancja obejmuje wszelkie wady fabryczne lub niesprawne działanie w okresie gwarancyjnym wynikłe z winy producenta i zapewnia dokonanie bezpłatnej naprawy
lub wymiany części lub w przypadku niemożliwości naprawy wymianę całego urządzenia. - W przypadku wystąpienia wad produktu, produkt wraz z wystawionym w dniu sprzedaży dowodem zakupu (faktura) należy dostarczyć sprzedawcy. Warunkiem przyjęcia reklamacji
jest przedłożenie dowodu zakupu. W przypadku braku dokumentu gwarancja traci ważność. - Przy zakupie towaru, w obecności pracownika firmy F.H.U. OPTIMA Marek Tomasz Karpiarz, należy sprawdzić opakowanie fabryczne (karton) zakupionego produktu - czy nie jest uszkodzone, nie ma wgnieceń, dziur, karton nie był otwierany i powtórnie nieoryginalnie zamknięty.
Jeśli wygląd opakowania nie wzbudza zastrzeżeń, można uznać, że towar jest wolny od wad
- uszkodzeń zewnętrznych powierzchni. - Roszczenia z tytułu gwarancji nie będą uwzględniane w przypadku:
- uszkodzeń mechanicznych np. uderzenia, obicia, zarysowania;
- użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem;
- nieprzestrzegania zasad montażu, obsługi, eksploatacji i konserwacji zawartych
w instrukcjach;
- dokonywanie napraw lub przeróbek przez osoby nieupoważnione przez firmę F.H.U. OPTIMA Marek Tomasz Karpiarz;
- zastosowania w urządzeniach nieoryginalnych części;
- następstw naturalnego zużywania się elementów podczas normalnej eksploatacji. - Roszczenia z tytułu gwarancji nie będą uwzględniane również w przypadku
zastosowania nieoryginalnych wkładów do urządzeń – ręczników papierowych , papieru toaletowego, wkładów z mydłem w płynie, z mydłem w pianie, wkładów do odświeżaczy powietrza spoza oferty firmy F.H.U. OPTIMA Marek Tomasz Karpiarz. - Data ważności na środki chemii profesjonalnej, mydła w płynie, mydła w pianie, pasty i kremy do rąk, wkłady do odświeżaczy powietrza, kostki i wkłady zapachowe do pisuarów jest podana na etykiecie produktu lub na opakowaniu.
- Roszczenia z tytułu gwarancji dotyczącej środków chemicznych (chemia profesjonalna,
mydła w pianie, mydła w płynie, pasty do rąk, kremy do rąk, itp.) nie będą uwzględniane w przypadku nieprzestrzegania zasad ich przechowywania i składowania (zasady te dostępne
są na etykiecie produktu lub w karcie bezpieczeństwa na stronie www.hdplus.pl). - W przypadku materiałów eksploatacyjnych takich jak ręczniki papierowe, papier toaletowy towar podlega wymianie w przypadku, kiedy nie spełnia wymogów zgodnych z opisem
i parametrami produktu (parametry produktu dostępne są na etykiecie lub w karcie produktu
na stronie www.hdplus.pl.
Reklamacje
8.1. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub stwierdzenia innego rodzaju wad fizycznych dostarczonych przez Właściciela produktów już po potwierdzeniu przez Kupującego odbioru towaru, Kupujący powinien zgłosić ten fakt e-mailem na adres: hdplus@hdplus.pl. Nie wyłącza to obowiązku Kupującego do dokonania kontroli opisanej w ust. 5.6. Poprzez zgłoszenie reklamacyjne można składać również reklamacje związane z usługą on-line (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku).
8.2. Transport towarów zwracanych z tytułu gwarancji za pośrednictwem Właściciela, rękojmi, bądź niezgodności z umową, odbywa się na koszt Kupującego. Nie przyjmuje się przesyłek odsyłanych za pobraniem. W przypadku uwzględnienia roszczenia gwarancyjnego Kupującego, Właściciel zwróci mu koszty wysyłki towaru do siedziby Właściciela.
8.3. Osobą odpowiedzialną za zarządzanie procesem reklamacji w imieniu Właściciela jest przedstawiciel firmy.